-
VW Kever
-
Karmann Ghia T14
- Karmann Ghia T34
-
VW Spijlbus
- Brasil Bus
-
VW T2A
-
VW T2AB - VW T2B
-
VW T3-T25
- VW T4
-
VW Type 3
- Volkswagen 181
- VW Buggy
- Porsche 356
- Porsche 911-912
- Porsche 914
- Velgen-Banden
- Accessoires
- EMPI-Parts
- Flat 4
- Silver Weld Through
- Diversen
- Gebruikte delen
- Olie en smering
- VW Magazine's
- VW Handboeken
VW T2 Panoramabus centrale stuurstang 211415701G
VW nr 211 415 701 G
Toepasbaar op:
Bus 8.1967 t/m 7.1979
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.
Toepasbaar op:
Bus 8.1967 t/m 7.1979
Door inwerking van roest kunnen de spoor- of stuurstangkogels vaak niet meer op een normale manier worden afgesteld, alleen met geweld krijg je het geheel weer gangbaar maar dat veroorzaakt vaak andere problemen zoals kapotte schroefdraad of een verbogen stang. Probeer nooit de stang in zijn oorspronkelijke vorm terug te buigen, als je dit wel doet is de kans groot dat bij een kleine aanrijding (een stoeprand is al voldoende) de stang weer krom wordt gedrukt op de plaats waar je hem recht hebt gebogen. Creëer geen gevaarlijke situaties met een herstelde stang maar vervang hem in zijn totaliteit, daarmee zijn ook je kogels direct vernieuwd.
Stuurhuistypes:
Bij de oudere Volkswagen Kever en Karmann Ghia bouwjaren wordt gesproken over spindelbesturing dat daarna is gewijzigd naar rolbesturing. Bij de later Volkswagen 1303 Kever en de VW Bus T25/T3 is gebruikgemaakt van een tandheugelbesturing. Het is belangrijk te weten wat er onder je wagen zit gemonteerd, hier is de complete uitleg:
Volkswagen heeft bij de Volkswagen Kever t/m 1965 en bij de Karmann Ghia tot 1961 gebruikgemaakt van spindelbesturing. Het stuurhuis is hierbij voorzien van een gaffel (spindel) met vertanding die over een as (worm) wordt gedraaid voor de draaiende beweging. Bij de latere bouwjaren is gebruikgemaakt van rolbesturing; een gelijksoortige manier alleen is de spindel met tanden vervangen door een gelagerde rol (wormwiel). Vanaf 1974 is de VW 1303 Kever net als de derde generatie VW Bussen (T25/T3 ) voorzien van een stuurheugelbesturing. Dit is een rechthoekige staaf die aan één kant is voorzien van vertanding zoals een tandwiel. Met het rondsel, een klein tandwiel dat in de vertanding ingrijpt, kan de staaf in lengterichting bewogen worden. Volkswagen heeft deze wijziging niet bij alle modellen gelijktijdig doorgevoerd vandaar hieronder de opsomming wanneer en voor welk VW model welk systeem is toegepast.
Spindelbesturing (sector type):
Export Kever t/m 1961(chassisnr. 3 933 184 )
Kever cabriolet t/m 1961(chassisnr. 3 933 184 )
Kevers bedoeld voor de thuismarkt (standaard uitvoering) t/m 7/1965
Karmann Ghia t/m 1961(chassisnr. 3 933 184 )
Rolbesturing (roller type):
Export Kever vanaf 1961 (chassisnr. 3 933 185 ) en later
Kever cabriolet vanaf 1961 (chassisnr. 3 933 185 ) t/m 7/1974
Kever 1200-1300-1500 vanaf 8/1965 en later
Kever 1302 en 1303 t/m 7/1974
Karmann Ghia vanaf 1961 (chassisnr. 3 933 185 ) en later
Bus t/m 7/1979
Type 3 alle modellen en bouwjaren
Kübel alle modellen en bouwjaren
Tandheugelbesturing (rack and pinion):
Kever 1303 vanaf 8/1974 en later
Bus T25/T3 (alle bouwjaren)
16 andere producten in dezelfde categorie:
Uw beoordelingswaardering kan niet worden verzonden
Rapporteer reactie
Melding verzonden
Uw opmerking kan niet worden verzonden
Schrijf uw recensie
Beoordeling verstuurd
Uw beoordeling kan niet worden verzonden