

VW nr 211 611 021 AA
Toepasbaar op:
Bus 8.1970 t/m 7.1979 met rembekrachtiging LHD
Specificaties:
Zuiger diameter: 23.81 mm
Opmerking:
Ook gebruikt voor een Bus t/m 7.1966 omgebouwd naar een gescheiden remsysteem
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.
Toepasbaar op:
Bus 8.1970 t/m 7.1979 met rembekrachtiging LHD
Naast de zeer hoogwaardige A-kwaliteit hoofdremcilinders zijn de meest voorkomende modellen ook leverbaar in een voordeliger alternatief. Kwalitatief zijn deze niet vergelijkbaar met de A-kwaliteit, levensduur en betrouwbaarheid liggen een stuk lager, verwacht er dan ook geen wonderen van.
Let op: Als je wilt bezuinigen op je remmen is dat de keuze die je zelf maakt, je gaat dan akkoord dat er geen enkele vorm van garantie berust op dit type onderdeel.
De hoofdremcilinders worden onderverdeeld in twee soorten, een enkelwerkend en een dubbelwerkend systeem. Het dubbelwerkend systeem werd in het modeljaar 1967 geïntroduceerd, de voor- en achterremmen werden bij het dubbelwerkend systeem gescheiden. Mocht de druk van bijvoorbeeld de voorwielen wegvallen, hou je altijd de achterwielen nog over, bij een enkelcircuit ben je in zo’n geval je complete voetrem kwijt. Het gescheiden remsysteem is te herkennen aan de twee remvloeistof aanvoerpunten vanaf het remvloeistofpotje naar de hoofdremcilinder.
Niet iedere hoofdremcilinder wordt op een gelijke manier geleverd, neem eventueel de vermelde opties er extra bij.
De opgegeven diameter is de zuigermaat, indien je twijfelt, haal je de oude hoofdremcilinder open en meet je de zuiger op voordat je bestelt.
Bij de gescheiden hoofdremcilinders voor de Volkswagen Kever (behalve de VW 1302 en 1303 ), Karmann Ghia en VW Kübel zijn er twee mogelijkheden voorzien van één of twee remlichtschakelaars. Indien je hoofdremcilinder met twee remlichtschakelaars is uitgerust is dit bedoeld voor het waarschuwingslampje op het dashboard wat aangeeft dat er drukverschil optreedt tussen het voorste en achterste remcircuit, ofwel een probleem met de remwerking.
Het komt vaak voor dat dit waarschuwingslampje niet aanwezig is maar de hoofdremcilinder hier wel is mee uitgerust, dan is deze ooit vervangen en hierbij het gat voor de tweede remlichtschakelaar afgesloten met een niet aangesloten remlichtschakelaar.
Nederland/ België
Belangrijke veiligheidswaarschuwing!
De door ons geleverde producten zijn uitsluitend bedoeld voor het gebruik volgens de
aangegeven voorschriften en mag niet worden aangepast voor andere doeleinden. De
inbouw mag alleen door opgeleid vakpersoneel plaatsvinden. Producten worden
regelmatig zonder montagehandleiding geleverd.
Englisch
Important safety warning!
These products are designed to be used as originally intended and not modified for
purpose. Please ensure the products are installed by a competent individual. Products
are usually supplied without fitting instructions.
Deutschland
Wichtige Sicherheitswarnung!
Diese Produkte sind so konzipiert, dass sie wie ursprünglich vorgesehen verwendet und
nicht zweckentfremdet werden. Bitte stellen Sie sicher, dass die Produkte von einer
kompetenten Person installiert werden. Die Produkte werden in der Regel ohne
Montageanleitung geliefert.
France
Avertissement de sécurité important!
Ces produits sont conçus pour être utilisés tels qu'ils sont prévus à l'origine et ne
doivent pas être modifiés. Veillez à ce que les produits soient installés par une personne
compétente. Les produits sont généralement fournis sans instructions de montage
Uw beoordelingswaardering kan niet worden verzonden
Rapporteer reactie
Melding verzonden
Uw opmerking kan niet worden verzonden
Schrijf uw recensie
Beoordeling verstuurd
Uw beoordeling kan niet worden verzonden
VW nr 211 611 021 AA
Toepasbaar op:
Bus 8.1970 t/m 7.1979 met rembekrachtiging LHD
Specificaties:
Zuiger diameter: 23.81 mm
Opmerking:
Ook gebruikt voor een Bus t/m 7.1966 omgebouwd naar een gescheiden remsysteem