-
VW Kever
-
Karmann Ghia T14
- Karmann Ghia T34
-
VW Spijlbus
- Brasil Bus
-
VW T2A
-
VW T2AB - VW T2B
-
VW T3-T25
- VW T4
-
VW Type 3
- Volkswagen 181
- VW Buggy
- Porsche 356
- Porsche 911-912
- Porsche 914
- Velgen-Banden
- Accessoires
- EMPI-Parts
- Flat 4
- Silver Weld Through
- Diversen
- Gebruikte delen
- Olie en smering
- VW Magazine's
- VW Handboeken
VW spijlbus 66-67 Hoofdremcilinder Ø 22.2 mm 211611011Q
VW nr 211 611 011 Q
Toepasbaar op :
Bus 8.1966 - 7.1967 LHD
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.
Toepasbaar op:
Bus 8.1966 - 7.1967 LHD
Alle Volkswagens hadden t/m 1966 een enkelvoudig remsysteem, behalve de Kever, die ging hier in Europa nog mondjesmaat mee door op de goedkopere uitvoeringen t/m 1969. Het gescheiden remsysteem werd geïntroduceerd in modeljaar 1967, hierbij waren de voor- en achterremleidingen gescheiden. Mocht de druk van bijvoorbeeld de voorwielen wegvallen dan hou je altijd de achterzijde nog over, bij een enkel circuit ben je in zo’n geval je complete voetrem kwijt. Het gescheiden remsysteem is te herkennen aan de twee aanvoerpunten vanaf het remvloeistofpotje naar de hoofdremcilinder.
Deze hoofdremcilinders zijn allen van een zeer hoogwaardige kwaliteit en merendeel van dezelfde fabrikant als de toeleverancier van Volkswagen, ofwel origineel. Nee, ze zijn niet allemaal even goedkoop, maar mocht je willen bezuinigen op je remmen dan zijn de meest voorkomende hoofdremcilinders ook leverbaar in een B-kwaliteit, een goed alternatief maar verwacht er geen wonderen van. Niet iedere hoofdremcilinder wordt op een gelijke manier geleverd, neem eventueel de vermelde opties er extra bij. De opgegeven diameter is de zuigermaat, indien je twijfelt, haal de oude hoofdremcilinder open en meet de zuiger op voordat je bestelt. Bij de gescheiden hoofdremcilinders voor de Kever (behalve 1302-1303 ), Karmann Ghia en Kübel zijn er twee mogelijkheden voorzien, namelijk één of twee remlichtschakelaars. Indien je hoofdremcilinder met twee remlichtschakelaars is uitgerust is dit bedoeld voor het waarschuwingslampje op het dashboard dat aangeeft dat er drukverschil optreedt tussen het voorste en achterste remcircuit, ofwel een probleem met de remwerking. Het komt vaak voor dat dit waarschuwingslampje niet aanwezig is maar de hoofdremcilinder hier wel is mee uitgerust, dan is deze ooit vervangen en het gat voor de tweede remlichtschakelaar werd afgesloten met een niet aangesloten remlichtschakelaar. Het is niet zoals het origineel hoort maar het heeft verder geen gevolgen voor de werking. Indien je auto achteraf is voorzien van schijfremmen aan de achterzijde en dit ook het geval is aan de voorzijde, zijn onderstaande hoofdremcilinders hiervoor niet geschikt, kijk hiervoor bij de “grotere hoofdremcilinders” die hier speciaal voor zijn ontwikkeld.
Grotere hoofdremcilinders
Bij het monteren van schijfremmen zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde kan de standaard hoofdremcilinder niet meer volstaan, de opbrengst van is te laag, waardoor je te weinig druk kunt opbouwen in het remsysteem. De standaard cilinderdiameter in de hoofdremcilinder is bij een enkel werkend remsysteem afhankelijk van het bouwjaar namelijk 17.46mm of 19.05mm en bij het dubbelwerkende systeem 19.05 mm. Deze grotere hoofdremcilinders hebben een cilinder van 22,2 mm voor het enkelwerkend remsysteem en 20.6 mm voor het gescheiden remsysteem, hiermee bouw je een hogere druk op wat noodzakelijk is voor de 4 remklauwen. Alleen van toepassing op de Kever, Karmann Ghia en Kübel, klik op het bestelnummer voor meer informatie.
15 andere producten in dezelfde categorie:
Uw beoordelingswaardering kan niet worden verzonden
Rapporteer reactie
Melding verzonden
Uw opmerking kan niet worden verzonden
Schrijf uw recensie
Beoordeling verstuurd
Uw beoordeling kan niet worden verzonden