- Bestelbaar
VW Kever IRS Verstelbare veerplaten per paar 675mm torsiestang
Art nr 04433
Toepasbaar op:
onafhankelijke achterwiel ophanging (IRS) (675 mm torsiestang) Kever
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.
Toepasbaar op:
onafhankelijke achterwiel ophanging (IRS) (675 mm torsiestang) Kever
De hoogte aanpassen aan de achterzijde kan alleen door de veerplaten één of meerdere tandjes op de torsiestaven te verplaatsen, dit is niet alleen een lastig karwei maar als je eenmaal klaarbent en je bent niet tevreden over het eindresultaat kun je weer opnieuw beginnen. Daar komt nog bij dat je vastzit aan de vertanding, een kleine aanpassing in hoogte is niet mogelijk. Met deze traploos verstelbare veerplaten heb je alle vrijheid en kun je in een handomdraai de hoogte aanpassen.
Met deze veerplaten is het noodzakelijk om ook de torsiestaaf rubbers te vervangen voor urethaan exemplaren (zie tabblad opties). Het binnenste rubber heeft een afwijkende maat nodig dan wat standaard is gemonteerd en dan is het wel een logische stap om ook het buitenste rubber te vervangen voor urethaan, ook hier kan de maat afwijken van wat origineel zit gemonteerd. Daarnaast is het aan te raden ook direct de torsiestaafdeksels te vervangen, ook deze kunnen afwijken van wat er origineel zit gemonteerd.
Sommigen maken bij tussenassen gebruik van de torsiestaven van een pendelas, hierbij steekt je as niet meer door het torsiestaafdeksel maar wordt opgesloten zoals bij een pendelas het geval is. Zeker bij Buggy is dit geliefd en wordt voornamelijk toegepast om het uiterlijk te verbeteren zonder de uitstekende assen.
Let op: Alleen bij de tussenasuitvoering (IRS) komt het middelste montagesleufgat niet overeen met de originele draagarmen. Leg je oude veerplaat op de verstelbare, teken het gat af en boor of frees een extra gat in de veerplaten. Deze verstelbare veerplaten worden zeer veel toegepast bij off-road racing, waar geen originele draagarmen meer gebruikt wordt maar versterkte exemplaren, hierbij zit het middelste gat wel op de juiste plaats.
Bij montage op een Volkswagen Kever of een Karmann Ghia van voor juli 1959 is het noodzakelijk om de knobbels van de binnenste urethaan rubbers eraf te halen.
Je bent misschien ook geïnteresseerd in