VW Kever Puma stijl verlaging systeem (rasterplaatjes) (per paar)

€ 66,07
Inclusief belasting

Art nr 3397

Volkswagen Kever Puma stijl verlaging systeem (rasterplaatjes) (per paar) nummer 3397

Toepasbaar op:
Kever 1200-1300-1500

csp product besteld u bij bugparts

Aantal
Momenteel Uitverkocht

  • Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
  • Levering kan  per bode of ophalen bij BUGPARTS Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
  • Retour van nieuwe onderdelen (met uitzondering van elektrische delen) Retour van nieuwe onderdelen (met uitzondering van elektrische delen)

Toepasbaar op:

volkswagen Kever rasterplaatjes van CSP bij BUGPARTS te bestellen
Kever 1200-1300-1500

De Kever 1200-1300-1500, Karmann Ghia, Type 3. Kübel en de Bus t/m 1979 zijn uitgerust met een torsie geveerde vooras en de Kever 1302-1303 en de Bus T25 zijn voorzien van MacPherson veerpoten. McPherson veerpoten zijn eenvoudig en snel te verlagen door het vervangen van een kortere veer of een regelbare veerpoot, bij een torsie geveerde vooras is dat wat ingrijpender. Hierbij moeten de torsieveren die in het midden van het as-lichaam vastzitten verstelbaar worden gemaakt. Hiervoor zijn twee mogelijkheden beschikbaar: met adjusters die tussen de twee vooras buizen worden gelast en waarmee de bestaande middelste borgring traploos regelbaar wordt gemaakt, of met het Puma systeem waarbij je de bestaande middelste bus regelbaar gaat maken zonder hierbij de vooras door te hoeven zagen. Beide systemen hebben zijn voor en nadelen, bekijk de verschillen en maak de juiste keuze.

Puma stijl verlaging systeem
Het Puma verlaging systeem heeft zijn naam te danken aan de regelbare Puma voorassen die standaard met dit systeem zijn uitgerust (zie meer verlagingsmogelijkheden). Bij het Puma systeem wordt de vooras niet door midden gezaagd. De middelste bus (die de torsiestaven borgt) wordt los gehaald en door middel van de rasterplaatjes regelbaar gemaakt. Haal de torsieveren uit de vooras, boor de bestaande borging van de torsieveren in het midden van de as door, teken de plaats af waar het sleufgat moet komen (gebruik de rasterplaatjes als sjabloon), sla de los gekomen binnenring terug, frees het sleufgat, sla de ring weer terug en las de rasterplaatjes op de vooras. Net als bij de adjusters bepaal je zelf hoe ver het regelgebied gaat worden, als je het beginpunt op de originele plaats houdt heb je een maximale verlaging van ongeveer 10 cm. Het kost even handenarbeid, maar dan heb je ook een perfect verstelbare vooras. Een nadeel kan zijn dat je vooras niet traploos verstelbaar is, maar met kleine stapjes van enkele millimeters, daar in tegen wordt je vooras niet verzwakt en is er geen kans op kromtrekken tijdens het lassen. De professionals gebruiken hoofdzakelijk het Puma systeem, het is maar net de vraag waar jou voorkeur naar uit gaat. Het systeem wordt compleet voor beide torsiebuizen geleverd en voor Bus is dit de enige verstelmethode.

3397
Nieuw product
chat Reacties (0)
Geen klantenbeoordelingen op het moment.