-
VW Kever
-
Karmann Ghia T14
- Karmann Ghia T34
-
VW Spijlbus
- Brasil Bus
-
VW T2A
-
VW T2AB - VW T2B
-
VW T3-T25
- VW T4
-
VW Type 3
- Volkswagen 181
- VW Buggy
- Porsche 356
- Porsche 911-912
- Porsche 914
- Velgen-Banden
- Accessoires
- EMPI-Parts
- Flat 4
- Silver Weld Through
- Diversen
- Gebruikte delen
- Olie en smering
- VW Magazine's
- VW Handboeken
VW Kever Puma stijl verlaging systeem (rasterplaatjes) (per paar)
Art nr 3397
Toepasbaar op:
Kever 1200-1300-1500
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.
Toepasbaar op:
Kever 1200-1300-1500
De Kever 1200-1300-1500, Karmann Ghia, Type 3. Kübel en de Bus t/m 1979 zijn uitgerust met een torsie geveerde vooras en de Kever 1302-1303 en de Bus T25 zijn voorzien van MacPherson veerpoten. McPherson veerpoten zijn eenvoudig en snel te verlagen door het vervangen van een kortere veer of een regelbare veerpoot, bij een torsie geveerde vooras is dat wat ingrijpender. Hierbij moeten de torsieveren die in het midden van het as-lichaam vastzitten verstelbaar worden gemaakt. Hiervoor zijn twee mogelijkheden beschikbaar: met adjusters die tussen de twee vooras buizen worden gelast en waarmee de bestaande middelste borgring traploos regelbaar wordt gemaakt, of met het Puma systeem waarbij je de bestaande middelste bus regelbaar gaat maken zonder hierbij de vooras door te hoeven zagen. Beide systemen hebben zijn voor en nadelen, bekijk de verschillen en maak de juiste keuze.
Puma stijl verlaging systeem
Het Puma verlaging systeem heeft zijn naam te danken aan de regelbare Puma voorassen die standaard met dit systeem zijn uitgerust (zie meer verlagingsmogelijkheden). Bij het Puma systeem wordt de vooras niet door midden gezaagd. De middelste bus (die de torsiestaven borgt) wordt los gehaald en door middel van de rasterplaatjes regelbaar gemaakt. Haal de torsieveren uit de vooras, boor de bestaande borging van de torsieveren in het midden van de as door, teken de plaats af waar het sleufgat moet komen (gebruik de rasterplaatjes als sjabloon), sla de los gekomen binnenring terug, frees het sleufgat, sla de ring weer terug en las de rasterplaatjes op de vooras. Net als bij de adjusters bepaal je zelf hoe ver het regelgebied gaat worden, als je het beginpunt op de originele plaats houdt heb je een maximale verlaging van ongeveer 10 cm. Het kost even handenarbeid, maar dan heb je ook een perfect verstelbare vooras. Een nadeel kan zijn dat je vooras niet traploos verstelbaar is, maar met kleine stapjes van enkele millimeters, daar in tegen wordt je vooras niet verzwakt en is er geen kans op kromtrekken tijdens het lassen. De professionals gebruiken hoofdzakelijk het Puma systeem, het is maar net de vraag waar jou voorkeur naar uit gaat. Het systeem wordt compleet voor beide torsiebuizen geleverd en voor Bus is dit de enige verstelmethode.
16 andere producten in dezelfde categorie:
Uw beoordelingswaardering kan niet worden verzonden
Rapporteer reactie
Melding verzonden
Uw opmerking kan niet worden verzonden
Schrijf uw recensie
Beoordeling verstuurd
Uw beoordeling kan niet worden verzonden