

VW nr 131 611 055
Toepasbaar op:
Kever:
export modellen 8.1964 t/m 7.1967
standaard modellen 8.1964 t/m 1967 (VIN 118 328 505)
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
(Elektrische delen geen retour)
Toepasbaar op:
Kever 8.1964 t/m 7.1967 (VW 1200 8.1964 t/m 1967)
De hydraulische druk die via het rempedaal uitgeoefend wordt, drukt via de remleiding en remslang de wielremcilinders naar buiten. De wielremcilinders drukken de remschoenen tegen de remtrommel en daardoor zal de wagen vertragen.
Om het remsysteem te kunnen ontluchten, is er een ontluchtingsnippel op de wielremcilinder aangebracht. Deze wordt beschermd tegen corrosie door middel van een afsluitdopje.
Waaraan is een kapotte remcilinder te herkennen?
Een kapotte wielremcilinder is meestal te herkennen aan lekkage van remvloeistof, of dat 1 of 2 zuigers door corrosie (roest) vastzitten in het huis. Als je er op tijd bij bent zit vaak alleen de stofhoes vol met remvloeistof. Ben je er te laat bij en de gehele binnenzijde van de remtrommel is vettig, dan is het advies om ook de remvoering te vervangen. De remvoering neemt als een spons de remvloeistof op en zal de remvertraging blijvend negatief beïnvloeden.
Een nadeel van de vaak fragiele ontluchtingsnippels is dat deze wel eens willen afbreken, volledige vervanging van de wielremcilinder is dan de enige oplossing.
A of B-kwaliteit
Sommige remcilinders zijn leverbaar in twee kwaliteiten, indien verkrijgbaar voor de remcilinder van je keuze staat op het tabblad alternatieven de alternatieve kwaliteit vermeld. Als je kiest voor A-kwaliteit ben je verzekerd van een zeer hoogwaardige remcilinder die gelijk staat aan het origineel. Kies je voor de voordeligere versie dan is de kwaliteit op alle vlakken wat minder, hou er dan ook rekening mee dat de levensduur aanmerkelijk korter zal zijn en eenmaal werkend gemonteerd kan er geen aanspraak meer worden gemaakt op garantie.
Let op: Wielremcilinders mogen nooit droog in elkaar worden gezet, ieder inwendig onderdeel moet worden gesmeerd met een dun laagje remcilinderpasta. Je zou denken dat nieuwe remdelen af fabriek al zijn voorzien van pasta, maar dat is niet altijd het geval. Je moet dat dan ook zelf controleren voordat je het onderdeel gaat monteren. Zie het tabblad opties om de juiste montagepasta mee te bestellen.