-
VW Kever
-
Karmann Ghia T14
- Karmann Ghia T34
-
VW Spijlbus
- Brasil Bus
-
VW T2A
-
VW T2AB - VW T2B
-
VW T3-T25
- VW T4
-
VW Type 3
- Volkswagen 181
- VW Buggy
- Porsche 356
- Porsche 911-912
- Porsche 914
- Velgen-Banden
- Accessoires
- EMPI-Parts
- Flat 4
- Silver Weld Through
- Diversen
- Gebruikte delen
- Olie en smering
- VW Magazine's
- VW Handboeken
VW Kever 52-57 Wielremcilinder achterzijde 113611053
VW nr 113 611 053
Toepasbaar op:
Kever 10.1952 t/m 9.1957
Specificaties:
Boring: 17.5 mm
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.
Toepasbaar op:
Kever 10.1952 t/m 9.1957
Specificaties:
Boring: 17.5 mm
De hydraulische druk die via het rempedaal uitgeoefend wordt, drukt via de remleiding en remslang de wielremcilinders naar buiten. De wielremcilinders drukken de remschoenen tegen de remtrommel en daardoor zal de wagen vertragen.
Om het remsysteem te kunnen ontluchten, is er een ontluchtingsnippel op de wielremcilinder aangebracht. Deze wordt beschermd tegen corrosie door middel van een afsluitdopje.
Waaraan is een kapotte remcilinder te herkennen?
Een kapotte wielremcilinder is meestal te herkennen aan lekkage van remvloeistof, of dat 1 of 2 zuigers door corrosie (roest) vastzitten in het huis. Als je er op tijd bij bent zit vaak alleen de stofhoes vol met remvloeistof. Ben je er te laat bij en de gehele binnenzijde van de remtrommel is vettig, dan is het advies om ook de remvoering te vervangen. De remvoering neemt als een spons de remvloeistof op en zal de remvertraging blijvend negatief beïnvloeden.
Een nadeel van de vaak fragiele ontluchtingsnippels is dat deze wel eens willen afbreken, volledige vervanging van de wielremcilinder is dan de enige oplossing.
A of B-kwaliteit
Sommige remcilinders zijn leverbaar in twee kwaliteiten, indien verkrijgbaar voor de remcilinder van je keuze staat op het tabblad alternatieven de alternatieve kwaliteit vermeld. Als je kiest voor A-kwaliteit ben je verzekerd van een zeer hoogwaardige remcilinder die gelijk staat aan het origineel. Kies je voor de voordeligere versie dan is de kwaliteit op alle vlakken wat minder, hou er dan ook rekening mee dat de levensduur aanmerkelijk korter zal zijn en eenmaal werkend gemonteerd kan er geen aanspraak meer worden gemaakt op garantie.
Let op: Wielremcilinders mogen nooit droog in elkaar worden gezet, ieder inwendig onderdeel moet worden gesmeerd met een dun laagje remcilinderpasta. Je zou denken dat nieuwe remdelen af fabriek al zijn voorzien van pasta, maar dat is niet altijd het geval. Je moet dat dan ook zelf controleren voordat je het onderdeel gaat monteren.
16 andere producten in dezelfde categorie:
Uw beoordelingswaardering kan niet worden verzonden
Rapporteer reactie
Melding verzonden
Uw opmerking kan niet worden verzonden
Schrijf uw recensie
Beoordeling verstuurd
Uw beoordeling kan niet worden verzonden