Volkswagen Kever Hoogvermogens oliepomp 30 mm tandwielen - 1
search
  • Volkswagen Kever Hoogvermogens oliepomp 30 mm tandwielen - 1

Volkswagen Kever Hoogvermogens oliepomp 30 mm tandwielen

€ 47,50
Inclusief belasting

Art nr 1982

aluminium

Volkswagen Kever Hoogvermogens oliepomp (aluminium) 30 mm tandwielen

Toepasbaar op:
Type 1 motor 8.1971 en later
Type 3 motor 8.1971 en later
CT/CZ

bugparts

Aantal
Niet op voorraad dien een verzoek in voor bestelling via de knop

help_outlineVerzoek voor bestelling wanneer niet op voorraad is
Volkswagen Kever Hoogvermogens oliepomp 30 mm tandwielen

Volkswagen Kever Hoogvermogens oliepomp 30 mm tandwielen

Art nr 1982

aluminium

Volkswagen Kever Hoogvermogens oliepomp (aluminium) 30 mm tandwielen

Toepasbaar op:
Type 1 motor 8.1971 en later
Type 3 motor 8.1971 en later
CT/CZ

bugparts

 

 

Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding

 

Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS

  Retour van nieuwe onderdelen binnen 2 weken na aankoop .

Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.

Toepasbaar op:

Volkswagen Kever Hoogvermogens oliepomp (aluminium) 30 mm tandwielen
Type 1 motor 8.1971 en later
Type 3 motor 8.1971 en later
CT/CZ

Bij een hoger motorvermogen moet ook de oliekoeling en smering worden aangepast. Om ervoor te zorgen dat de warme olie zo snel mogelijk wordt afgevoerd en de smering bij alle toerentallen optimaal blijft is een oliepomp nodig die een grotere capaciteit heeft dan het origineel. Hoogvermogen oliepompen zijn voorzien van langere tandwielen wat resulteert in een hogere pompopbrengst. Ook een standaard motor kan zonder problemen worden uitgerust met een hoogvermogen oliepomp, het heeft hoe dan ook alleen maar voordelen. Wel is het noodzakelijk om een oliedrukverhoging set te monteren (zie opties), door de hogere druk zal de bestaande oliedruk afregeling niet meer op de juiste manier plaats vinden. Een oliedrukverhoging set (voorzien van sterkere veren) zorgt ervoor dat dit weer wordt gecompenseerd om achteraf geen koelingsproblemen te ondervinden, hetgeen één van de grootste voordelen is van een hoogvermogen pomp. Bij de type 1 motoren is het in sommige gevallen wel noodzakelijk om het motorplaatwerk voor de poelie iets te verbuigen omdat de oliepomp verder het carter uitsteekt kan dit raken, controleer daarna wel of de poelie niet tegen het plaatwerk raakt. Ook bij een type 3 motor ondervind je dit probleem waar je zelfs een gietijzeren pomp niet kwijt kunt, alleen een aluminium pomp behoort tot de mogelijkheden. Het is bij de keuze van de oliepomp belangrijk te weten welke nokkenas er is gemonteerd, in een originele situatie kun je van de bouwjaren uit gaan maar als er een snellere nokkenas is gemonteerd of de nokkenas is ooit vervangen moet je goed opletten welke nokkenas er aanwezig is. Als de nokkenas met drie bouten of drie klinknagels op het tandwiel zit gemonteerd heb je te maken met een oud type nokkenas dus moet je ook een oud type oliepomp gebruiken, alle snelle nokkenassen uit ons assortiment zijn ook gebaseerd op het oude type oliepomp. Is je nokkenastandwiel gemonteerd met 4 klinknagels of bouten dan heb je te maken met een jong type nokkenas dus heb je ook een jong type oliepomp nodig.

01982
Nieuw product
Commentaar (0)
Geen klantenbeoordelingen op het moment.