-
VW Kever
-
Karmann Ghia T14
- Karmann Ghia T34
-
VW Spijlbus
- Brasil Bus
-
VW T2A
-
VW T2AB - VW T2B
-
VW T3-T25
- VW T4
-
VW Type 3
- Volkswagen 181
- VW Buggy
- Porsche 356
- Porsche 911-912
- Porsche 914
- Velgen-Banden
- Accessoires
- EMPI-Parts
- Flat 4
- Silver Weld Through
- Diversen
- Gebruikte delen
- Olie en smering
- VW Magazine's
- VW Handboeken
Volkswagen Kever Spruitstuk voorverwarming pakking 113251263D
VW nr 113 251 263 D
per paar
Toepasbaar op:
Type 1 motoren 1300cc +1600cc met dubbele voorverwarming
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.
Toepasbaar op:
Type 1 motoren 1300cc +1600cc met dubbele voorverwarming
De voorverwarming van het inlaatspruitstuk is bij de type 1, type 3 en CT/CZ motor een belangrijk aspect dat door velen wordt onderschat. De carburateur zit te ver van de cilinderkoppen verwijderd om goed op temperatuur te blijven. Door het spruitstuk te verwarmen met uitlaatgassen wordt de carburateur op temperatuur gehouden, wat zeker in de koude periodes noodzakelijk is. Als er geen continue doorstroming aanwezig is, kan de carburateur zelfs bevriezen, met een zeer slecht lopende of zelfs uitvallende motor tot gevolg. Het hele principe is eigenlijk een noodsprong om goedkoop te kunnen produceren, wat bij Volkswagen zeer zeker deel uitmaakte van de strategie.
Bij de type 3 en type 4 motoren is dit dan ook goed aangepakt door het monteren van zijdelingse carburateurs, die met zo min mogelijk belemmeringen direct op de cilinderkoppen staan gemonteerd, wat de spruitstukverwarming overbodig maakt.
Volkswagen heeft het systeem in de jaren 60 en 70 bij de type 1 motoren wel proberen te verbeteren. In 1964 werd de linkerzijde dichtgeknepen, door het monteren van een pakking met een kleine doorstroom, dat in 1970 weer is terug gebracht naar hoe het voor 1964 was (met zowel links als rechts een gelijke pakking). In 1973 zijn de 1300 en 1600 cc motoren met een dubbele voorverwarming (twee buizen per zijde) uitgevoerd. De type 3 motoren hadden wel links en rechts een andere vormt van pakking, maar verder was de doorstroming gelijk. Ook bij de CT/CZ motoren was de doorstroming gelijk door gebruikmaking van gelijke pakkingen.
Nederland/ België
Belangrijke veiligheidswaarschuwing!
De door ons geleverde producten zijn uitsluitend bedoeld voor het gebruik volgens de
aangegeven voorschriften en mag niet worden aangepast voor andere doeleinden. De
inbouw mag alleen door opgeleid vakpersoneel plaatsvinden. Producten worden
regelmatig zonder montagehandleiding geleverd.
Englisch
Important safety warning!
These products are designed to be used as originally intended and not modified for
purpose. Please ensure the products are installed by a competent individual. Products
are usually supplied without fitting instructions.
Deutschland
Wichtige Sicherheitswarnung!
Diese Produkte sind so konzipiert, dass sie wie ursprünglich vorgesehen verwendet und
nicht zweckentfremdet werden. Bitte stellen Sie sicher, dass die Produkte von einer
kompetenten Person installiert werden. Die Produkte werden in der Regel ohne
Montageanleitung geliefert.
France
Avertissement de sécurité important!
Ces produits sont conçus pour être utilisés tels qu'ils sont prévus à l'origine et ne
doivent pas être modifiés. Veillez à ce que les produits soient installés par une personne
compétente. Les produits sont généralement fournis sans instructions de montage
Klanten die dit product aangeschaft hebben kochten ook...
4 andere producten in dezelfde categorie:
Uw beoordelingswaardering kan niet worden verzonden
Rapporteer reactie
Melding verzonden
Uw opmerking kan niet worden verzonden
Schrijf uw recensie
Beoordeling verstuurd
Uw beoordeling kan niet worden verzonden