VW Kever Karmann Ghia 57- Kubel wielremcilinder voorzijde 113611057B
VW nr 113611057B
Toepasbaar op:
Kever (behalve 1302 en 1303) 10.1957 en later
Karmann Ghia 10.1957 en later
Kübel
Specificaties:
Boring: 22.2 mm, A- Kwaliteit
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.
Toepasbaar op:
Kever (behalve 1302 en 1303) 10.1957 en later
Karmann Ghia 10.1957 en later
Kübel
Specificaties: Boring: 22.2 mm, A- Kwaliteit
De hydraulische druk, die via het rempedaal uitgeoefend wordt, drukt via de remleiding en remslang de wielremcilinders naar buiten. De wielremcilinders drukken de remschoenen tegen de remtrommel en daardoor zal de wagen vertragen.
Om het remsysteem te kunnen ontluchten, is er een ontluchtingsnippel op de wielremcilinder aangebracht. Deze wordt ook beschermd tegen corrosie door middel van een afsluitdopje.
Waaraan is een kapotte remcilinder te herkennen?
Een kapotte wielremcilinder is meestal te herkennen aan lekkage van remvloeistof, of dat 1 of 2 zuigers door corrosie (roest) vastzitten in het huis. Als je er op tijd bij bent dan zit vaak alleen de stofhoes vol met remvloeistof, ben je er te laat bij en de gehele binnenzijde van de remtrommel is vettig dan is het advies om ook de remvoering te vervangen. De remvoering neemt als een spons de remvloeistof op en zal de remvertraging blijvend negatief beïnvloeden.
Een nadeel van de vaak fragiele ontluchtingsnippels is dat deze wel eens willen afbreken, volledige vervanging van de wielremcilinder is dan de enige oplossing.
Let op: Wielremcilinders mogen nooit droog in elkaar worden gezet, ieder inwendig onderdeel moet worden gesmeerd met een dun laagje remcilinderpasta. Je zou denken dat nieuwe remdelen af fabriek al zijn voorzien van pasta maar dat is niet altijd het geval. Je moet dat dan ook zelf controleren voordat je het onderdeel gaat monteren.