VW T2A Hoofdremcilinder Ø 20.20mm 8.1969 t/m 7.1970 211611021T

€ 99,13
Inclusief belasting

VW nr 211 611 021 T

vw transporter T2A

Toepasbaar op :

Bus 8.1969 t/m 7.1970 zonder rembekrachtiging

bugparts.n

Aantal
LEVERINGSTERMIJN 2 tot 4 DAGEN

  • Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
  • Levering kan  per bode of ophalen bij BUGPARTS Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
  • Retour van nieuwe onderdelen (met uitzondering van elektrische delen) Retour van nieuwe onderdelen (met uitzondering van elektrische delen)

Toepasbaar op:

vw transporter
Bus 8.1969 t/m 7.1970 zonder rembekrachtiging

Alle Volkswagens hadden t/m 1966 een enkelvoudig remsysteem, behalve de Kever, die ging hier in Europa nog mondjesmaat mee door op de goedkopere uitvoeringen t/m 1969. Het gescheiden remsysteem werd geïntroduceerd in modeljaar 1967, hierbij waren de voor- en achterremleidingen gescheiden. Mocht de druk van bijvoorbeeld de voorwielen wegvallen dan hou je altijd de achterzijde nog over, bij een enkel circuit ben je in zo’n geval je complete voetrem kwijt. Het gescheiden remsysteem is te herkennen aan de twee aanvoerpunten vanaf het remvloeistofpotje naar de hoofdremcilinder.

Deze hoofdremcilinders zijn allen van een zeer hoogwaardige kwaliteit en merendeel van dezelfde fabrikant als de toeleverancier van Volkswagen, ofwel origineel. Nee, ze zijn niet allemaal even goedkoop, maar mocht je willen bezuinigen op je remmen dan zijn de meest voorkomende hoofdremcilinders ook leverbaar in een B-kwaliteit, een goed alternatief maar verwacht er geen wonderen van. Niet iedere hoofdremcilinder wordt op een gelijke manier geleverd, neem eventueel de vermelde opties er extra bij. De opgegeven diameter is de zuigermaat, indien je twijfelt, haal de oude hoofdremcilinder open en meet de zuiger op voordat je bestelt. Bij de gescheiden hoofdremcilinders voor de Kever (behalve 1302-1303 ), Karmann Ghia en Kübel zijn er twee mogelijkheden voorzien, namelijk één of twee remlichtschakelaars. Indien je hoofdremcilinder met twee remlichtschakelaars is uitgerust is dit bedoeld voor het waarschuwingslampje op het dashboard dat aangeeft dat er drukverschil optreedt tussen het voorste en achterste remcircuit, ofwel een probleem met de remwerking. Het komt vaak voor dat dit waarschuwingslampje niet aanwezig is maar de hoofdremcilinder hier wel is mee uitgerust, dan is deze ooit vervangen en het gat voor de tweede remlichtschakelaar werd afgesloten met een niet aangesloten remlichtschakelaar. Het is niet zoals het origineel hoort maar het heeft verder geen gevolgen voor de werking. Indien je auto achteraf is voorzien van schijfremmen aan de achterzijde en dit ook het geval is aan de voorzijde, zijn onderstaande hoofdremcilinders hiervoor niet geschikt, kijk hiervoor bij de “grotere hoofdremcilinders” die hier speciaal voor zijn ontwikkeld.

Grotere hoofdremcilinders
Bij het monteren van schijfremmen zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde kan de standaard hoofdremcilinder niet meer volstaan, de opbrengst van is te laag, waardoor je te weinig druk kunt opbouwen in het remsysteem. De standaard cilinderdiameter in de hoofdremcilinder is bij een enkel werkend remsysteem afhankelijk van het bouwjaar namelijk 17.46mm of 19.05mm en bij het dubbelwerkende systeem 19.05 mm. Deze grotere hoofdremcilinders hebben een cilinder van 22,2 mm voor het enkelwerkend remsysteem en 20.6 mm voor het gescheiden remsysteem, hiermee bouw je een hogere druk op wat noodzakelijk is voor de 4 remklauwen. Alleen van toepassing op de Kever, Karmann Ghia en Kübel

211 611 021 T - 211611021T - 21206
Nieuw product
chat Reacties (0)
Geen klantenbeoordelingen op het moment.