Kever Karmann Ghia Bus Type 3 Kubel Porsche 912 verdeelkap 113905207A - 1
search
  • Kever Karmann Ghia Bus Type 3 Kubel Porsche 912 verdeelkap 113905207A - 1

Kever Karmann Ghia Bus Type 3 Kubel Porsche 912 verdeelkap 113905207A

€ 12,35
Inclusief belasting

vw nr 113 905 207 A -113 905 207 C

vw kever verdeelkap   karmann ghia  t2 bus t2a

t3 bus  kubel vw type 3  porsche 912

Toepasbaar op :
Type 1 motoren 8.1959 t/m 1988 (VIN 11-J-012 804)
Type 3 motoren 8.1968 en later
Type 4 motoren
CT/CZ motoren
Water boxer motor t/m 7.1984 (VIN 24-E-155000)
123 stroomverdeler 2012 en later
009 stroomverdeler

Opmerking : A Kwaliteit

vw kever verdeelkap

Aantal
OP VOORRAAD / LEVERBAAR

help_outlineVerzoek voor bestelling wanneer niet op voorraad is
Kever Karmann Ghia Bus Type 3 Kubel Porsche 912 verdeelkap 113905207A

Kever Karmann Ghia Bus Type 3 Kubel Porsche 912 verdeelkap 113905207A

vw nr 113 905 207 A -113 905 207 C

vw kever verdeelkap   karmann ghia  t2 bus t2a

t3 bus  kubel vw type 3  porsche 912

Toepasbaar op :
Type 1 motoren 8.1959 t/m 1988 (VIN 11-J-012 804)
Type 3 motoren 8.1968 en later
Type 4 motoren
CT/CZ motoren
Water boxer motor t/m 7.1984 (VIN 24-E-155000)
123 stroomverdeler 2012 en later
009 stroomverdeler

Opmerking : A Kwaliteit

vw kever verdeelkap

 

 

Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding

 

Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS

  Retour van nieuwe onderdelen binnen 2 weken na aankoop .

Elektrische onderdelen en gebruikte onderdelen geen retour.

Toepasbaar op :

vw kever

Type 1 motoren 8.1959 t/m 1988 (VIN 11-J-012 804)
Type 3 motoren 8.1968 en later
Type 4 motoren
CT/CZ motoren
Water boxer motor t/m 7.1984 (VIN 24-E-155000)
123 stroomverdeler 2012 en later
009 stroomverdeler

De verdeelkap geeft de ontstekingsvonk door aan de bougiekabel, het is dan ook begrijpelijk dat wanneer de contacten zwaar zijn ingebrand de motor slechter gaat lopen of er helemaal mee ophoudt.

Controleer iedere 5000 km de verdeelkap op slijtage en scheuren en vervang hem indien nodig samen met de rotor, deze delen slijten op elkaar in.

Volkswagen heeft door de jaren heen diverse soorten verdeelkappen gebruikt, vandaar ook de vele uitvoeringen. Om er zeker van te zijn welke verdeelkap voor jou motor van toepassing is, gebruik je de stroomverdeler / ontsteking tool.

Deze tool is te vinden het blauwe vlak onder de afbeelding of op het tabblad "Technische gegevens". Na het ingeven van het VW of Bosch nummer dat op je stroomverdeler staat worden alle onderdelen vermeld die voor jouw stroomverdeler van toepassing zijn. Mochten er meerdere verdeelkappen worden weergegeven, vergelijk dan de afbeelding, in enkele gevallen zijn er meerdere verdeelkappen op dezelfde stroomverdeler gebruikt of heb je een kleurkeuze.

Bosch stroomverdelers (voor originele toepassingen)
Bosch is vanaf het prille begin de hofleverancier van Volkswagen, de meeste Volkswagens zijn dan ook met een Bosch stroomverdeler uitgerust, dit is makkelijk te controleren, het Bosch logo en het Bosch onderdeelnummer staat altijd op de verdeler vermeld.

De laatste jaren zijn er ook imitatie stoomverdelers op de markt gekomen, die qua verdeelkap, rotor en contactpunten gelijk zijn aan het origineel van Bosch. Op de reproductie staat geen Bosch of VW logo vermeld, wel vaak het merk of onderdeelnummer van de fabrikant. Alle reproducties maken gebruik van verdeelkap 02063 (of de B-kwaliteit 02030) en rotor 02032 .

Garbe-Lahmeyer stroomverdelers (voor originele toepassingen)
Begin jaren 60 waren de verkoopcijfers zo hoog dat Bosch de productie van stroomverdelers niet aankon, Volkswagen heeft in deze periode hulp ingeroepen van Garbe-Laymeyer. In deze periode zijn er dus twee merken stroomverdelers gemonteerd geweest, het kan dus goed voorkomen dat je geen Bosch maar een Garbe-Laymeyer stroomverdeler in je auto hebt zitten.

Garbe-Laymeyer maakte uitsluitend gebruik van het VW onderdeelnummer en ook het VW logo werd groot in de verdeler gedrukt, dus geen Garbe-Laymeyer logo of onderdeelnummer, zoals Bosch wel altijd heeft gedaan. Deze stroomverdelers voldeden aan de VW / Bosch specificaties maar maakten gebruik van een eigen verdeelkap, rotor en contactpunten.

009 en 050 stroomverdelers
De Bosch 009 en 050 stroomverdelers zijn uitsluitend voor tuningdoeleinden gebruikt en wijden hun naam aan het Bosch nummer wat eindigde op 009 of 050, beide stroomverdelers zijn 100 % centrifugaal en werden standaard toegepast op Porsche motoren.

Bij het origineel staat het Bosch logo en het Bosch nummer op de stroomverdeler vermeld en op de reproductie staat dit niet vermeld, vaak wel het merk of onderdeelnummer van de fabrikant. Er zijn geen reproducties van 050 stroomverdelers, dit is alleen het geval bij de 009.

123 stroomverdelers
De 123 stroomverdeler is een elektronisch ontstekingssysteem dat ontworpen is om het bestaande mechanische Volkswagen systeem te vervangen, hierdoor krijg je een nagenoeg onderhoudsvrij ontstekingssysteem.

Er zijn geen nummers op de 123 stroomverdelers aanwezig om de productieperiode te achterhalen, vergelijk bij de verdeelkap de afbeelding met je bestaande kap.

02063 - 113905207C - 2005-250
9 Items
Nieuw product
Commentaar (0)
Geen klantenbeoordelingen op het moment.