

Art nr 10400
Toepasbaar op :
Karmann Ghia alle bouwjaren
Betalingen in een veilige omgeving , SSL verbinding
Levering kan per bode of ophalen bij BUGPARTS
(Elektrische delen geen retour)
Toepasbaar op :
Karmann Ghia alle bouwjaren
Het bagagerek of imperiaal was het eerste accessoire wat er voor de auto leverbaar was, al vanaf de beginperiode wilde de bestuurder meer meenemen dan mogelijk was. Voor onze klassieke Volkswagen was niet veel anders, diverse fabrikanten ontwikkelden manieren om extra bagage mee te nemen. Helaas zijn de meeste fabrikanten intussen gestopt met de productie van bagagerekken voor onze old-timer maar gelukkig zijn er altijd weer specialisten die reproducties of eigen creaties op de markt brengen:
“Classic” dak bagagerek
Deze zeer populaire dak bagagerekken worden met klemmen vastgezet rond de regengoot en zijn voorzien van authentiek houten liggers. Je hebt de keuze uit een grijs gelakt of een RVS frame waarbij het grote Bus rek is voorzien van een gepolijst aluminium reling of bij het RVS model een eveneens RVS reling. Het grijs gespoten frame is zoals het toentertijd ook leverbaar was terwijl het gepolijst RVS frame hier een verbetering op is waarbij het roestprobleem niet meer kan plaats vinden. De Kever bagagerekken zijn toepasbaar op alle bouwjaren met uitzondering van de cabriolet uitvoering en de Bus rekken t/m 7/1979 met uitzondering van de high roof (verhoogd dak) modellen.
“Vintage” dak bagagerek
De “classic” dak bagagerekken hebben een vrij vierkante vorm, terwijl onze Kever en Karmann Ghia niet bepaalt vierkant kunnen worden genoemd. Het zou zoveel mooier zijn als ook het bagagerek de contouren van de carrosserievorm zou opvolgen. Met deze gedacht in het achterhoofd zijn de makers van het ‘Vintage” bagagerek begonnen met de ontwikkeling van een bagagerek wat wel met de contouren meeloopt. Het resultaat is grandioos te noemen, een bagagerek wat zeer klassiek oogt, volledig met de daklijn meeloopt, gemaakt is van gepolijst roestvrij staal en voorzien van houten liggers die met oog op detail als een honinggraad met elkaar worden verbonden. De montage gebeurd aan de regengoten met het bijgeleverd (RVS) montagemateriaal. Leverbaar voor zowel Kever als Karmann Ghia met uitzondering van de cabriolet uitvoeringen.
Motorklep bagagerek
Indien er meer bagageruimte benodigd is dan kan de Kever of de Karmann Ghia ook worden uitgerust met een motorklep bagagerek. Deze bagagerekken worden gemonteerd tussen de koelgleuven en bij de Kever tevens aan de bumpersteunen. Voor de Karmann Ghia is het geen belemmering voor het openen van de motorklep, bij de Kever moet je de onderste montage poten los draaien en het rek naar boven kantelen of schuiven. Leverbaar met een verchroomd, galvaniseerde of RVS frame voorzien van houten of metalen liggers. Alle bagagerekken worden geleverd inclusief montage materiaal.